Reklama
Perfetti Van Melle – jeden z największych producentów słodyczy na świecie, m.in. popularnych Mentosów czy lizaków Chupa Chups, od ćwierć wieku jest obecny na polskim rynku. Mało kto wie, że specjały tej firmy mogłyby zupełnie inaczej wyglądać, gdyby w XX w. bracia Van Melle nie wybrali się do Polski. 
 
 
Niewielki, na pierwszy rzut oka niepozorny cukierek, który zrobił ogromną karierę na całym świecie. Mentos, bo o nim mowa, to okrągły drops doskonale znany każdemu miłośnikowi słodyczy. W Polsce pojawił się na masową skalę w latach 90. 25 lat temu jego producent Perfetti Van Melle otworzył w kraju nad Wisłą swój oddział. I chociaż szybko zasmakowaliśmy w asortymencie tej firmy, niewiele osób wie, że jej flagowe wyroby mają swoje początki właśnie w naszym kraju, a dokładnie w Małopolsce. Jak to się zaczęło? 
 
Receptura z podwawelskiego grodu 
Breskens w Holandii. Małe nadmorskie miasteczko, gdzie głównymi atrakcjami jest największy w kraju Festiwal Rybacki oraz holenderska latarnia morska. To właśnie tu zaczyna się historia jednej z największych firm FMCG na świecie. W 1900 r. Izaak Van Melle otworzył małą, lokalną cukiernię. Bieg wydarzeń przyspiesza jednak 32 lata później, gdy jego synowie Michael i Pierre Van Melle przejmują rodzinny biznes i planują przyciągnąć klientów nowymi smakami. Przedsiębiorcy postanawiają wyruszyć w kolejową podróż po Europie w celu znalezienia świeżych przepisów. Ostatecznie bracia docierają do Polski, gdzie poznają krakowskich cukierników i kupują od nich recepturę na ciasto do cukierków do żucia o nazwie „tell”, która podbije później podniebienia wszystkich smakoszy na świecie. Z połączenia owoców oraz właśnie ciasta „tell” powstaje przepis na nowe owocowe cukierki Fruittella, które później zainspirują najsłynniejszy produkt firmy – początkowo karmelowe cukierki o smaku mięty nazwane Mentosami. Ich produkcja pełną parą rusza w latach 50., kiedy pojawiają się pierwsze zamówienia z Francji, Niemiec a nawet Wielkiej Brytanii. 
 
Słodki jubileusz
Dzięki swoim produktom Van Melle w ciągu kilku lat stało się jedną z najbardziej znanych lokalnych firm. Rozpoczęcie sprzedaży Mentosów i Fruittelli w rolkach, zdobywanie kolejnych marek, otwarcie na nowe rynki, intrygujące kampanie reklamowe – to wszystko spowodowało, że produkty Van Melle stawały się coraz bardziej popularne i coraz mocniej odciskały swój ślad w popkulturze. Przełom nastąpił jednak w 2001 r., gdy Van Melle połączyło siły z włoskim potentatem gum do żucia Perfetti, tworząc trzecią największą firmę z kategorii słodyczy na świecie. 
 
W 1993 r. historia zatoczyła koło i Perfetti Van Melle symbolicznie powrócił do Polski, otwierając tu swój oddział. Dziś jest jedną z największych firm na tutejszym rynku cukierków. 
 
– Bardzo cieszy mnie fakt, że Polacy tak chętnie sięgają po nasze produkty, szczególnie że to kraj, z którym jesteśmy związani w wyjątkowy sposób – mówi Stephane Tikhomiroff, dyrektor generalny Perfetti Van Melle Polska– Nasze lizaki i cukierki są jednymi z najbardziej rozpoznawalnych marek. Specjalnie z myślą o polskich klientach wprowadzamy też do oferty ich ulubione smaki, np. truskawkowe, które cieszą się sporą popularnością. Bardzo istotne jest to, że wokół naszej filii w Polsce udało nam się zgromadzić fantastycznych ludzi. Obecnie zatrudniamy ok. 130 osób w całym kraju, które dbają o dopasowanie naszego asortymentu do rodzimego rynku. Mam nadzieję, że m.in. Mentos czy Fruittella zawsze będą cieszyć się powodzeniem w miejscu, gdzie zaczęła się ich historia. 
 
mat. prasowe
 

Partnerzy

abk_logo kdm_logo zpap_logo teraz_polska_logo bok_logo kt_com_logo kopd_logo mediatory_logo_2 logo_lp
zamek_krolewski_logo perly_medycyny_logo mfr_orzel2013_logo mgr_orzel2013 mpr_orzel2013 gat_2013_logo logo_pp spp_2013 egd logo
 bwl logo  thingsbulb  cbck logo orly_budownictwa_logo rig_logo_2  logo kart arena  Platforma  retail logo