Reklama
 
Na rynku wydawniczym pojawiła się książka „Alkohole w Polsce i na świecie – przewodnik barmana”, autorstwa Łukasza Zarzeckiego i Macieja Zarzeckiego. Pozycja adresowana jest nie tylko do barmanów, ale i do wszystkich, którzy interesują się historią, tradycją, metodami wytwarzania czy po prostu są miłośnikami dobrych trunków.
Książka powstawała dwa lata. W tym czasie zbierano i weryfikowano dostępne materiały i poszerzano stan wiedzy o napojach wyskokowych na całym świecie. „Bohaterami” książki są alkohole mocne, przedstawione głównie przez pryzmat polskiego rynku. Nie pominięto również marek, które są słabiej rozpoznawalne w Polsce, ale mają ugruntowaną pozycję na świecie i często wybierane są w klasycznych recepturach drinków czy koktajli. 
 
W książce znajduje się również rozdział poświęcony wermutom, które lokowane są na pograniczu napojów spirytusowych i win. Nie zabrakło kilku słów o piwach i intensywnym rozwoju kultury piwnej w naszym kraju czy o kultowych napojach mieszanych. 
 
Głównym celem książki była m.in. promocja rodzimych alkoholi, które niestety nie zawsze są doceniane na naszym podwórku. Szkocka whisky czy francuski koniak są uznawane za alkohole wyrafinowane, o kilkusetletniej historii wytwarzania, podczas gdy polskie wyroby traktuje się po macoszemu. Często nie zdajemy sobie sprawy z bogactwa naszej historii i zasług w tej dziedzinie. Wiele pereł naszej tradycji gorzelniczej jest współcześnie niemal zupełnie zapomnianych – mówi Maciej Zarzecki, jeden z  autorów książki. 
 
W Polsce od wieków wytwarzane są niezliczone warianty wódek gatunkowych i likierów. Pomimo niesprzyjających przepisów prawnych, pojawia się coraz więcej lokalnych zakładów, gdzie produkuje się alkohole słynące z wysokiej jakości, coraz bardziej doceniane na rynkach całego świata. 
 
Ta publikacja jest doskonałym obrazem polskiego rynku alkoholi oraz pokazuje potencjał, który tylko czeka na odpowiednie i mądre wykorzystanie. Dodatkowo stanowi ciekawą lekturę dla wszystkich miłośników dobrych trunków. Warto podkreślić, że rodzimi producenci mają problem z przebiciem się przez reklamę potężnych zagranicznych wytwórców. Tutaj niezbędne jest stworzenie przepisów, które wesprą polski biznes spirytusowy – podobnie jak ma to miejsce w Wielkiej Brytanii czy Stanach Zjednoczonych. Główną barierą rozwoju dla producentów alkoholi są przepisy ustawy o przeciwdziałaniu alkoholizmowi, sięgające nawet 1956 roku  – kontynuuje Jacek Maliński, prezes zarządu Landlord, współtwórca marki Gutt Vodka, która również opisana została w książce w segmencie niszowych polskich producentów wódek premium.
 
Polski rynek alkoholowy został znacznie ograniczony przez władze komunistyczne, które zniszczyły wszelką innowacyjność, stawiając jedynie na produkcję czystej wódki. W ostatnich latach można jednak zauważyć duże zmiany, o których można przeczytać w prezentowanej książce. 
 
***
Gutt Vodka to nowa marka wódek premium na polskim rynku. Wszystkie jej odmiany wyprodukowane są wyłącznie z polskiego żyta z ekologicznie czystych regionów Polski i zawdzięczają swój smak procesowi 4-krotnej destylacji oraz 2-krotnej filtracji. Receptura Pepper Gutt Vodka oparta jest na sześciu gatunkach pieprzu, podczas gdy smak Herbal Gutt Vodka nadaje macerat z ponad 30 rodzajów ziół i korzeni. Wódki marki Gutt dostępne są w sieciach handlowych, placówkach indywidualnych oraz restauracjach. Marka planuje również ekspansję na kilka europejskich rynków.
 
mat. prasowe Gutt Vodka
 
 
 

Partnerzy

abk_logo kdm_logo zpap_logo teraz_polska_logo bok_logo kt_com_logo kopd_logo mediatory_logo_2 logo_lp
zamek_krolewski_logo perly_medycyny_logo mfr_orzel2013_logo mgr_orzel2013 mpr_orzel2013 gat_2013_logo logo_pp spp_2013 egd logo
 bwl logo  thingsbulb  cbck logo orly_budownictwa_logo rig_logo_2  logo kart arena  Platforma  retail logo